Witamy na stronie Szkoły Podstawowej im. ks. prof. Józefa Tischnera w Ochotnicy Dolnej

Wycieczka do Krakowa

Wycieczki szkolne to zawsze wielka radość dla uczniów. Nie tylko bawią i uczą, ale też pozwalają na urozmaicenie nauki oraz oderwanie się od szkolnej ławki. W dniach 23/24.10.2017 uczniowie naszej szkoły brali udział w dwudniowej wycieczce do Krakowa.

Celem wycieczki było poznanie zabytków i historii Krakowa.
Pierwsze kroki skierowaliśmy w kierunku Rynku. Mijając zabytkowe kamieniczki odwiedziliśmy Pałac Arcybiskupów Krakowskich ze słynnym "oknem papieskim", a następnie podziwialiśmy takie zabytki jak: Sukiennice, Barbakan, Brama Floriańska, Kościół Mariacki. Następnie udaliśmy się do kina na seans filmowy. Na zakończenie dnia zwiedziliśmy podziemia Rynku Głównego.

Nocleg spędziliśmy w hotelu przy ulicy Floriańskiej. Następnego dnia udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie. Na arkadowym dziedzińcu usłyszeliśmy interesującą historię zamku i zwiedziliśmy Katedrę na Wawelu, Komnaty Królewskie oraz skarbiec. Następnie udaliśmy się na rejs statkiem po wiśle, który trwał około 1 godziny. Na zakończenie wycieczki zwiedziliśmy Krakowski Ogród Zoologiczny.

Obładowani pamiątkami szczęśliwie wróciliśmy do Ochotnicy Dolnej. Wycieczka dała nam wiele radości, dużo wrażeń i wiedzy.

Autor tekstu i zdjęć

Os. Skrodne 240
34-452 Ochotnica Dolna
tel/fax: (18) 262-46-78
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.